Direktlänk till inlägg 14 mars 2015

Lördagsmix

Av Erika Palmestedt - 14 mars 2015 16:29

Pratade med mitt "sommarställe" (sommarjobb) i mitten på veckan... de har redan planerat vilka veckor jag ska jobba. Det känns så bra att ha ett sommarjobb och extraknäck där man trivs så underbart bra. Nu är det bara ett litet moment som kan strula till det lite... nämligen sommarens gruppraktik. Det finns fyra praktikplatser/period att välja på och om jag får praktik den period som jag satt en prio etta på så kommer allt att lösa sig finfint. Så nu är det till att krama tummarna och intensivt bedjande som gäller... go prio ettan GO GO GO!!! 


Äntligen så har jag kommit igång med att skriva på själva uppsatsen (jag har ett anteckningsblock fullt med  anteckningar och läshänvisningar så jag har skrivit... bara inte i själva uppsatsdokumentet), en kandidatuppsats innebär att uppsatsen ska innehålla 85 000 - 90 000 tecken. Nu är 5615 tecken skrivna... så nu har jag bara resten kvar.  Men nu är i alla fall första kapitlet klart och det ska vara klart till mitterminsseminariet som är den första april. Jag ligger i framkant... det känns jäkligt bra. I morgon så ska jag ha ytterligare ett delkapitel klart i alla fall.


Igår så var jag i stora staden Malmö och träffade släkten...så himla kul att träffa dem! Tyvärr så sker det ju inte så jätteofta. Dessutom blev det bara en kort träff, vilket är lite tråkigt... man har ju så mycket att bubbla om när man inte ses så ofta. Facebook och andra sociala medier räknas inte i det här sammanhanget tycker jag. Men vi han dricka kaffe och de (mammsen och släkten) drack ett glas vin (jag körde bilen så jag fick hålla mig till alkoholfria alternativ). Många glada skratt blev det och det som bara skulle bli en kort fika... blev en kort fika på cirka 5 timmar. =D


På tal om bilkörning... i torsdags så hade jag "äran" att ha närkontakt med en MC.  =( 
Ska svänga höger i en så kallad T-korsning, till höger finns ett övergångsställe och tätt bakom mig så står en mc-cyklist och "macho-gasar" sin hoj. (Största töntfaktorn i världen om man frågar mig). Kusten är klar och jag glider ut i min högersväng... vad händer? Fotgängare springer ut på övergångsstället, jag hinner bromsa men den gör inte mc-cyklisten. Vi (jag och mamma) hörde en duns bakom oss. Släppa över fotgängaren och sedan in till kanten för att kolla läget. Inget märke på bilen... å jag antar att mc-cyklisten klarade sig bra också eftersom att han försvann i fjärran så snabbt som löningen när räkningarna betalas. Smitning tror jag det kallas för....
Ja, ja... alla överlevde och det är det viktigaste. Vi fick väl alla oss en tankeställare att ta med oss så vi blir bättre aktörer i trafiken förhoppningsvis.


Final i Mello i kväll... äntligen. Musik är underbart och härligt, men den där Mello-cirkusen tar ju aldrig slut någon gång. Helt ärligt så tycker jag nog att musiknationen Sverige inte hinner med att producera superlåtar i den takt som krävs för att hålla Mello-cirkusens tempo. Det känns väl inte riktigt rättvist varken mot någon... producenter, artister, publik. Sverige är en musiknation att räkna med, varför inte visa det på ett bra sätt istället för att pressa ihop  så många låtar och artister som möjligt på  så kort tid som möjligt.  Sen är det ju en tävling i musik... och jag undrar hur mycket låtarna står i fokus egentligen. Lyssnar man verkligen på låtarna eller är det artisterna och de fräcka scenshowerna som gäller? Till nästa år så ska jag göra ett experiment... jag ska lyssna på låtarna i radion först, alla deltävlingarna och sen så ska jag se finalen i tv och se om jag ändrar uppfattning om låtarna. Det ska bli kul och se vad jag kommer att tycka.


Nu blir det till att baka pizza här... vet inte vad jag ska ha för topping.... förslag någon??


Allt gott!
Kramgrodan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Palmestedt - 22 mars 2015 19:44

Okej... Mars är numera en officiell skitmånad. Tredje mars... farmor lämnar oss, i förrgår så valde farfar att slå följe med farmor och lämnade oss. De fick över 70 år tillsammans och jag har aldrig hört dem säga så mycket som en antydan till ett ont...

Av Erika Palmestedt - 5 mars 2015 15:47

Välkomna till min blogg!Bloggen kommer att handla om allt mellan himmel och jord... och det är väl lika bra att jag kör igång direkt.   Drömyrke: präst i Svenska kyrkan. Bollen är sattes på allvar i rullning i december förra året med ett möte m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards