Alla inlägg den 22 mars 2015

Av Erika Palmestedt - 22 mars 2015 19:44

Okej... Mars är numera en officiell skitmånad. 
Tredje mars... farmor lämnar oss, i förrgår så valde farfar att slå följe med farmor och lämnade oss. De fick över 70 år tillsammans och jag har aldrig hört dem säga så mycket som en antydan till ett ont ord till varandra. Deras kärlek till varandra är/var helt amazing. Till döden skiljer oss åt heter det ju, men jag börjar undra om inte deras kärlek faktiskt överlevde döden. Jag är glad att farfar inte kunde låta bli att flirta med pinglan som satt på bänken vid Rådhustorget i Stockholm då det begav sig... han hittade verkligen sin livs kärlek.

Tiden mellan dessa dödsfall så har minsta hunden varit riktigt riktigt sjuk...tankarna har snuddat vid avlivning. Fyra dagar spenderade på djursjukhus och jag kan sammanfatta den upplevelsen med en fet tumme ner. Total cirkus kring vovven... vi är varken roade eller nöjda. När vi äntligen fick hämta hem henne så visste man fortfarande inte vad som var fel... bara att symtomen lindrats. Inom en timme efter att vi kom hem från djursjukhuset, så var det dags att åka tillbaka... den här gången med en gåva till Lab, en burk med en mask...det mest troliga svaret på vad som varit fel hela tiden. Inga parasit- eller maskprover har tagits, fastän det borde gjorts. De upprörda känslorna flödar... inte bara i familjen utan även bland våra vänner. Hade det varit lovligt att sparka folk på smalbenen så.... Nu är hunden i alla fall hemma... blir överöst med kärlek och får vila upp sig efter det här i lugn och ro. Vovven har börjat lugna ner sig, äta och dricka bättre och hon verkar mycket gladare. För första gången sen hon kom hem så har hon sprungit och hämtat leksaker från leksakskorgen och burit runt lite på dem. Det går på rätt håll. Det värmer hjärtat.


Jag hade tänkt att försöka skriva ofta på bloggen, det har börjat bra...not, men jag har inte orkat eller haft lust. Mars månad har ätit energi. Det känns som om jag går runt i en bubbla... hänger med i det som händer i världen fast ändå inte. Tankarna bara susar omkring i huvudet... svåra att få ordning på och strukturera. Mitt i allt detta så ska livet och vardagen flyta på ändå...

Allt gott!
Kramgrodan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards